اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

معرفی کتاب بل بر بلندای فارس

مؤلف کتاب «بل بر بلندای فارس»:
"بل بر بلندای فارس " منبع شناخت زوایای ناشناخته اقلید است

خبرگزاری فارس: مؤلف کتاب «بل بر بلندای فارس» گفت: این کتاب می‌تواند برای مخاطبان منبع شناخت فرهنگ، تاریخ، ادبیات و زوایای ناشناخته شهرستان اقلید باشد.


 

مهدی خیراندیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، با تشریح فرآیند تألیف کتاب «بل بر بلندای فارس» که خرداد ماه سال جاری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقلید رونمایی شد، اظهار داشت: این کتاب به طور کلی به معرفی و شناسایی تمام جانبه شهرستان اقلید به مخاطبان کمک می‌کند که از یک پیشگفتار و شش فصل تشکیل شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز هدف خود را از خلق این کتاب شناسایی و معرفی این شهرستان در زمینه‌های مختلف دانست و بیان داشت: از آنجایی که شهرستان اقلید یکی از مناطق حاصل‌خیز و با ظرفیت‌های فراوان در شمال فارس بوده و به اندازه‌ جایگاهی که از نظر اقتصادی، وسعت، موقعیت جغرافیایی و … در سطح استان دارد و چندان که شایسته است شناخته نشده، از این رو بر خود لازم دیدم تا حد ممکن ظرفیت‌های متنوع این شهرستان را معرفی کنم.
خیراندیش در مورد نکات مثبت این کتاب ابراز داشت: این کتاب دارای نثری شیوا و یکدست است و مطالب متنوع و فراوان کتاب در مورد ناشناخته‌ها و زوایای پنهان تاریخی و جغرافیایی این شهرستان، معرفی افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی این شهرستان در مناطق مختلف کشور، وجود تصاویر دیدنی و مناظر طبیعی این شهرستان و معرفی و شناسایی روستاهای این شهرستان با جزئیات اقتصادی و انسانی از ویژگی‌های آن است.
مؤلف کتاب «بل بر بلندای فارس» خاطرنشان کرد: کوه بل از رشته‌ کوه‌های زاگرس جنوبی با ارتفاع 3 هزار و 943 متر در اقلید از بلندترین قله‌های استان فارس است که در 14 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در پایان تصریح کرد: به یقین این کتاب با مطالب متنوع جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک بزرگی در بالا بردن سطح آگاهی محصلان، پژوهشگران و مردم جامعه نسبت به شناسایی شهرستان اقلید می‌کند.
مثنوی‌های ادب فارسی، کشتگان دنیای شعر، عشق و شهادت در عرفان از دیگر آثار مهدی خیراندیش است.
از تألیفات این مؤلف می‌توان مثنوی‌های ادب فارسی، کشتگان دنیای شعر، عشق و شهادت در عرفان و بل در بلندای فارس را نام برد. 

 

منبع : خبرگزاری فارس  

گردآورنده : اقلید نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد