اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

رحمانی: افزایش تعداد نمایندگان، ‌موجب رعایت قانون می شود

اقلید نیوز : نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه افزایش تعداد اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلیدنمایندگان مجلس گفت: این افزایش موجب رعایت قانون شده و از سوی دیگر مسائل و تنش‌های اجتماعی را برطرف می‌کند.ابوالقاسم رحمانی در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌  

 

در قانون اساسی ذکر شده که با توجه به رشد جمعیتی 20 نفر به تعداد نمایندگان اضافه شود، لذا به ازای هر 200 نماینده باید یک نفر اضافه شود که در این صورت 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده می‌شود. 

وی شرایط جغرافیایی، مسائل اجتماعی یا تنش‌های اجتماعی را از جمله دلایل افزایش نمایندگان برشمرد و گفت: برهمین اساس برای برخی از استان‌ها سهمیه افزایش نماینده در نظر گرفته شده است که این موضوع هم برای رعایت قانون است، از سوی دیگر می‌تواند مسائل اجتماعی یا تنش‌ها را برطرف کند.

رحمانی با اشاره به این‌که این لایحه هم اکنون در کمیسیون شوراها در حال بررسی است،‌ اظهار کرد: به‌عنوان مثال شهرهایی مانند بوشهر، دیلم، گناوه و خارک دارای یک نماینده است که کافی نیست، زیرا موقعیت جغرافیایی گسترده‌ای را در برمی‌گیرد و یا کلان‌شهری مانند شیراز چهار نماینده دارد.

نماینده مردم اقلید در مجلس تصریح کرد: البته در برخی از موقعیت‌ها مسائل سیاسی مد نظر است زیرا در زمان‌هایی مانند انتخابات تنش‌هایی وجود دارد که باید به این شیوه تعدیل شود.

براساس لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس، ‌اگر این لایحه در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسد، تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از 290 نفر به 310 نفر و تعداد حوزه‌های انتخابیه از 207 حوزه به 223 حوزه افزایش می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد