اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

دامپزشکی خط مقدم مبارزه با بیماریهای مشترک است

اقلید نیوز : مدیر کل دامپزشکی استان فارس از دامپزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلیدبیماریهای مشترک یاد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن دهقانی در جریان بررسی مسائل و مشکلات دامپزشکی شهرستان اقلید فارس با اشاره به ظرفیتهای این شهرستان بیان کرد: جهت رفع مشکلات موجود و ارتقای بهره وری، سیستم دامداریها باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند و ساختار دامپروری کشور اصلاح شود.

کمبود اعتبارات لازم در بخش دامپزشکی کشور را از اهم مشکلات دانست و افزود: متاسفانه در بودجه سلامت کشور با وجود زحمات زیاد دامپزشکی به منظور تامین سلامت جامعه هیچ سهمی به دامپزشکی اختصاص نیافته در صورتیکه باید حداقل 10 درصد این بودجه جهت کنترل به موقع بیماریهای مشترک بین انسان و دام به دامپزشکی اختصاص یابد.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس بیان کرد: مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام از مهمترین دغدغه های دامپزشکی است که با افزایش بیماریهای نوپدید و نو ظهور، رسالت دامپزشکی را در این مسیر پر رنگ تر کرده زیرا دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با این بیماریها قرار دارد.

وی ادامه داد: کارکنان دامپزشکی در ایفای وظایف خود آسیبهای فراوانی را متحمل شده اند و چه بسا سلامتی خود را به خاطر سلامتی جامعه از دست داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد