اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

افتتاح ایستگاه وباقیمانده مسیر راه آهن شیراز–اصفهان در هفته دولت

اقلید نیوز : به گزارش خبرگزاری موج معاون هماهنگی امور استانداری فارس گفت: با اقداماتی که اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلیدبا حضور استاندار جدید فارس در خصوص پروژه راه آهن شیراز – اصفهان صورت گرفته، ایستگاه و باقیمانده مسیر راه آهن شیراز- اصفهان در هفته دولت افتتاح خواهد شد. 

به گزارش موج، عبدالله حسینی اظهار داشت:  

 

استاندار فارس به طور ویژه بر روند اجرایی راه آهن شیراز – اصفهان نظارت دارد و به دستور مهندس صادق عابدین هر 3 روز، گزارشی از روند اجرایی پروژه تهیه و به ایشان ارائه می شود.

وی در خصوص مسیر راه آهن شیراز – اصفهان در شهر صدرا، بیان داشت: عمده مشکلی که در مسیر راه آهن در شهر صدرا وجود داشت، احداث پل بود که با تلاش های مسئولان در حال اتمام است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان این مطلب که راه آهن شیراز- اصفهان از لحاظ فیزیکی پیشرفت بسیار خوبی داشته است، خاطر نشان کرد: با توجه به درخواستی که از معاون وزیر راه و شهرسازی برای سفر به استان فارس داشتیم در هفته آتی با حضور وی روند اجرای این پروژه بررسی و مسائل مالی نیز مرتفع می شود و به یاری خداوند در هفته دولت ایستگاه راه آهن شیراز – اصفهان در شهر شیراز و مسیر باقیمانده از این پروژه افتتاح خواهد شد.

بالغ بر 851 مصوبه سفر های هیئت دولت به استان فارس در حال پیگیری است
حسینی همچنین افزود: با توجه به 3 سفر هیئت دولت به استان فارس بالغ بر 851 مصوبه در سطح استان در حال پیگیری است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان این مطلب که اولین جلسه پیگیری مصوبات سفر دولت به استان فارس به دستور استاندار فارس برگزار شد، خاطر نشان کرد: تعدادی از مصوبات سفرهای دولت به استان فارس نیاز به تامین زمین داشت که در جلسه ای ویژه موضوع رسیدگی و برای عمده این مصوبات زمین فراهم شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: محقق شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و سه سفر هیئت دولت به استان فارس از اولویت های اولیه استاندار فارس است و در جلسه ستاد پیگیری مصوبات سفرها در خصوص پروژه های پالایشگاه دوم شیراز با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد تومان، پروژه دانشگاه هنر شیراز، ورزشگاه کارگران و پروژه هایی از این قبیل تصمیم گیری شد.
حسینی همچنین یادآور شد: تمام مصوبات سفر اول هیئت دولت به استان اجرایی شده است و هم اکنون پیشرفت فیزیکی آنها را کنترل می کنیم.
وی افزود: مصوبات سفر دوم(اردیبهشت 88) 65 درصد و سفر سوم(اول و دوم دی ماه 88 )نیز بالغ بر 50 درصد اجرایی شده است که در این بخش به طور متوسط میانگین مصوبات اجرایی هر سه سفر 69 درصد پیشرفت داریم که برای عملیاتی شدن این پروژه ها کنترل های هفتگی را انجام می دهیم تا در فرصت مناسب پروژه ها تمام شود.
حسینی تاکید کرد: بالغ بر 700 هکتار زمین برای پروژ هایی که عمدتا از پروژه های بزرگ و مهم استان فارس به شمار می روند در نظر گرفته شد.
وی همچنین پروژه بین الحرمین را به عنوان یکی از اولویت های کاری استان یاد کرد و تصریح کرد: بازسازی معابر و خیابان‌های اطراف حرم مطهر، افزایش و گسترش صحن ها و همچنین طرح هایی مانند کتابخانه، موزه و هتل که برای مجموعه لازم و ضروری است که از جمله اقداماتی است که در اجرای این طرح انجام می شود.
وی در خصوص پروژه طرح مسکن خبرنگاران استان فارس نیز گفت: پروژه مسکن خبرنگاران استان فارس چندین سال با مشکل مواجه شده بود و علت عمده مشکلات، اعلام شرکت عمران صدرا بر عدم قبول شرایط اولیه انجام و پذیرش کار بر اساس محاسبه قیمت زمین به روز بود که این مطلب در دو جلسه پیگیری و نهایتا با موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی مصوب شد اجرای کار بر مبنای همان توافق سال 84 باشد که امیدواریم با این موافقت نامه مشکل مسکن خبرنگاران حل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد