اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

ژئوفیزیک هوایی، امتیاز بزرگ فارس است

اقلید نیوز : رئیس سازمان صنایع و معادن استان فارس گفت: آغاز طرح ژئو فیزیک هوایی در فارس اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلیدگام موثری در شناسایی فلز و آهن و امتیاز بزرگ این استان است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غفار صفری در آیین آغاز عملیات طرح ژئو فیزیک هوایی، در شهرستان فسا اظهار داشت: این طرح تاثیر بسزایی در دستیابی به مواد معدنی و با ارزش صنایع دارد و در رسیدن به سنگ‌آهن در فارس کمک می‌کند. 

 

صفری تصریح کرد: رسیدن به سنگ‌آهن نیاز اصلی ما است و با نیازی که در این زمینه داریم امیدواریم به این موفقیت‌ها دست یابیم.
وی با بیان اینکه کشف معادن فلز می‌تواند از مزایای اجرای طرح ژئوفیزیک باشد، ادامه داد: امسال سال شکوفایی معادن در استان فارس بوده و برای آن نیز برنامه‌ریزی قابل توجهی شده است.
رئیس سازمان صنایع و معاون فارس خاطرنشان کرد: استفاده مناسب از پتانسیل‌های موجود در صنعت و معدن میتواند این استان را به موفقیت‌های قابل توجهی در این عرصه برساند.
در ادامه مدیر سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور نیز تصریح کرد: طرح ژئوفیزیک هوایی مزایای بسیاری در عرصه صنعت و معدن برای استان فارس دارد که یکی از آن ممکن است احتمال کشف معادن فلز و با ارزش باشد.
طهمورث یوسفی ابراز داشت: این طرح از شرق تا شمال غرب استان فارس از جمله شهرستان‌های داراب، فسا، استهبان، نی ریز تا بوانات و اقلید اجرایی می‌شود.
یوسفی از مزایای این طرح را شناسایی و اکتشاف کانسارهای پنهان از جمله آهن، مس، طلا، تصحیح نقشه‌های زمین‌شناسی، مطالعات زمین‌شناسی مهندسی و ژئوتکنیکی، مطالعات آب‌شناسی، مطالعات زیست‌محیطی و اکتشافات هیدروکربن‌ها مانند نفت و گاز عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این طرح با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال در مدت دو سال اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 طرح در زمینه اکتشافات معدنی در استان فارس در دست مطالعه و بررسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد