اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

اقلید نیوز - اخبار شهرستان اقلید

اخبار اقلید - اخبار فارس - اخبار ایران و جهان - اقلید شناسی - eghlidnews - eghlidcity - eghlid - eqlid

برگزاری انتخابات جدید مجمع نمایندگان فارس

اقلید نیوز : برخی از نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اقلید - اخبار شهرستان اقلیدبه لزوم برگزاری انتخابات مجدد هیئت رئیسه این مجمع تاکید کردند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، استان فارس با داشتن 17 نماینده در خانه ملت، جزو استان‌هایی است که بیشترین تعداد نماینده را در بهارستان دارد و با اتحاد و همدلی خود می‌توانند در مواقعی که نیاز باشد وزیری را مورد سئوال و حتی استیضاح قرار دهد،

اما این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون این مجمع یک جلسه رسمی را تشکیل نداده تا بتوانند اعضای آن، با اتحاد و همدلی به دنبال عمران و آبادانی استان باشند.

جالب است بدانید استان‌های کوچک همسایه ما با داشتن حتی یک چهارم تعداد نمایندگان فارس آن قدر اتحاد و همدلی دارند که تنها به دنبال مطالبات استان خود هستند و سلیقه‌ها را کنار می‌گذارند.
خبرنگار فارس در شیراز نیز در گفت‌وگویی با اعضای مجمع نمایندگان استان فارس از آنان خواست تا به موکلان خود بگویند چرا از ابتدای امسال تاکنون جلسه‌ای واحد تشکیل نداده‌اند تا یک صدا دنبال مطالبات به حق مردم این دیار فرهیخته باشند.

* فضای مجمع در تاثیر وضعیت سیاسی استان بود
نماینده مردم جهرم و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در شیراز، که چرا از ابتدای امسال تاکنون، یک جلسه رسمی مجمع نمایندگان برگزار نشده اظهار داشت: فضای مجمع در تاثیر وضعیت سیاسی استان و مشکلاتی بود که بین بودن و نبودن مدیران اجرایی به وجود آمده بود.
محمدرضا رضایی ادامه داد: اینها باعث شد تا نتوانیم یک جلسه رسمی و واحد با حضور تمام نماینده‌ها برگزار کنیم و جلسه‌هایی که برگزار می‌شد، تنها برخی از نمایندگان در آنها شرکت می‌کردند.
وی با بیان اینکه فضای کار در مجمع فضای تلاش است ابراز داشت: امسال بیشترین جلسات را برای انتخابات استاندار برگزار کردیم و علت تاخیر در برگزاری جلسه رسمی مجمع نیز، انتخاب استاندار و برخی شاخص‌هایی بود که افراد گزینه‌های مختلفی را معرفی می‌کردند.
رضایی تصریح کرد: با فضای جدید به وجود آمده در استان فارس اطمینان داریم، مجمع روی ریل افتاده و بیش از پیش با رویکرد کار، خدمت، توسعه و عمران وارد انجام فعالیت‌های خود می‌شود.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای انتخاب استاندار فارس نیز بدنه دولت در تکاپوی انتخاب فرهاد سجادی به عنوان استاندار بودند، اما تعداد بالای نمایندگان این استان مخالف بوده و گزینه دیگری داشتند.
رئیس مجمع نمایندگان فارس خاطرنشان کرد: به زودی نیز جلسه مجمع نمایندگان و انتخاب هیئت رئیسه جدید برگزار می‌شود.

* وجود اختلاف سلیقه‌ها در مجمع
نماینده مردم شیراز و عضو دیگر مجمع نمایندگان فارس بیان داشت: اختلاف سلیقه‌ها در مجمع نباید در مسائل استان تاثیرگذار باشد.
جعفر قادری تصریح کرد: تحولات اخیر در این استان علت اصلی برگزار نشدن جلسه‌های رسمی مجمع بود.
وی اضافه کرد: البته سعی و تلاش مجمع نیز این بود که باید به گونه‌ای برخورد می‌شد که از بیرون وانمود نشود که نمایندگان با یکدیگر مشکل دارند و از اختلاف سلیقه‌ها در بیرون از مجمع سو استفاده می‌کردند.
قادری تصریح کرد: باید در مجمع با حفظ اختلاف سلیقه‌ها همگی کمک کنیم تا جلسات به خوبی و با اتحاد و همدلی تمام برگزار شود و در مسائل استان این اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و اگر اختلاف نظری نیز وجود دارد، به صورت درونی در مجمع حل شود.
وی گفت: در زمان انتخاب استاندار، به نوعی مجمع مدیریت شد که صدای واحدی از مجمع به گوش رسید و این انتخاب تفرقی نداشت اگر چه دوستان ما نیز تک‌روی‌هایی را می‌کردند.
این نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امیدواریم این اختلاف سلیقه‌ها در درون مجمع حل شود تا شاهد رشد و پیشرفت در آن برای پیگیری مسائل این استان باشیم.

* تلاش برای ثبات مدیریت ارشد سابق استان
نماینده دیگر مردم شیراز نیز ابراز داشت: برای انتخاب مدیریت ارشد این استان در بین مجمع اختلاف نظر بود و تعدادی از نمایندگان به دنبال ثبات مدیریت ارشد سابق در فارس بودند.
حسین ذوالانوار ادامه داد: همین موضع گرفتن‌ها سبب شد عده‌ای که به دنبال منافع خود بودند از مجمع جدا شوند.
ذوالانوار در مورد ویژگی‌های استاندار جدید نیز تصریح کرد: پاسخ‌ها و نتایج تحقیق‌ها برای انتخاب این استاندار، همگی مثبت بود.
وی تصریح کرد: حسین صادق عابدین از خانواده‌های اصیل تهران بوده و تجارب خوبی دارد که امیدواریم که بتوانیم با همکاری یکدیگر بخشی از عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

* بام و برف بیشتر، فاصله‌های دورتر
نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در این شهرستان برای انتخاب استاندار جلسه غیر رسمی داشته‌ایم گفت: با توجه به اینکه در سال جدید، بحث بودجه بود و پیگیر اعتبارات در استان بودیم نتوانستیم جلسه رسمی تشکیل دهیم.
محمد‌مهدی افشاری در پاسخ به اینکه آیا این دلیل قانع کنند است ادامه داد: در قدیم می‌گفتند هر که بامش بیش، برفش بیشتر، و به همین لحاظ نیز هرچه ما در مجمع تعدادمان بیشتر باشد، از یکدیگر دورتر می‌شویم.

*مجمع انسجام کامل ندارد
نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: چند ماهی است که از پایان مهلت انتخابات هیئت رئیسه مجمع فعلی می‌گذرد و باید انتخابات جدید برگزار شود، به همین علت نیز جلسه رسمی برگزار نکردیم.
ابوالقاسم رحمانی افزود: مجمع جدید باید هرچه زودتر برگزار شود و برای انسجام آن نیز چاره‌اندیشی کرد چرا که این مجمع از انسجام کامل برخوردار نیست.
رحمانی اضافه کرد: علت عدم انسجام در مجمع، مسئولان سابق استان فارس هستند که این اختلاف را در مجمع به وجود آورده و آن را از انسجام خارج کردند.

* عمر هئیت رئیسه مجمع پایان یافته است
نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی ریز در خانه ملت نیز بیان داشت: پیگیری بسیاری برای برگزاری یک جلسه پویا و فعال مجمع را کردیم، اما چرا تشکیل نشد نمی‌دانیم.
محمد سقایی گفت: علت برگزار نشدن جلسه رسمی این بود که عمر فعالیت هیئت رئیسه فعلی مجمع تمام شده بود و باید انتخابات تشکیل شود.
وی از خبرنگار فارس که چنین سئوالی را مطرح کرد قدردانی کرد و یادآور شد: این سئوال صحیح و به جایی است و باید مردم از فعالیت نمایندگان خود با اطلاع شوند.
این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به ایتکه 17 نماینده هستیم و اتحاد و همدلی ما می‌تواند تاثیرگذار باشد، امیدواریم در نخستین فرصت هیئت رئیسه، برای برگزاری جلسه جدید از نمایندگان فارس دعوت کند و با قوت و شدت در فرصت باقی‌مانده دوره هشتم مجلس، مجمعی با انسجام داشته باشیم.

* انتخابات جدید هیئت رئیسه برگزار نشد
رئیس سابق مجمع نمایندگان فارس و نماینده مردم شهرستان فسا در خانه ملت گفت: انتخابات مجمع نمایندگان در این دوره، شش ماه بیشتر نبود و به طور قانونی اسفند ماه سال گذشته به پایان رسیده بود و باید پس از آن انتخابات برگزار می‌شد.
محمدحسن دوگانی ادامه داد: به خاطر اینکه زمان انتخابات قبلی تمام شده بود هیچ جلسه‌ای را نداشتیم و امیدواریم در فرصت باقی‌مانده انتخابات جدید برگزار شود.
وی با بیان اینکه عدم انسجام بین مجمع سبب شده که بسیاری از فرصت‌ها را از دست بدهیم اضافه کرد: باید رئیس جدید مجمع طوری برنامه‌ریزی کند که نمایندگان اختلاف نظرها را کنار گذاشته و با انسجام بیشتر به دنبال مطالبات مردم باشند.

*پیگیری بودجه و تعطیلات مجلس
نماینده مردم شهرستان کازرون در خانه ملت نیز متذکر شد: با توجه به تعطیلات نوروزی، بررسی بودجه در ابتدای سال و پس از آن تعطیلات مجلس نتوانستیم جلسه مجمع نمایندگان را برگزار کنیم.
دهقان ناصرآبادی اظهار داشت: امیدواریم هرچه زودتر جلسه این مجمع برگزار شود تا بتوانیم با یک اتحاد و همدلی به دنبال توسعه استان باشیم.

* برگزار نشدن جلسه کذب محض است
نماینده مردم شهرستان‌های رستم و ممسنی در خانه ملت نیز تصریح کرد: تمام اظهار نظرهایی که گفته می‌شود جلسه مجمع برگزار نشده، کذب محض است.
عبدالرضا مرادی ادامه داد: مجمع جلسه‌های مختلفی داشته، اما برخی‌ها نبوده و برخی نیز شرکت در آنها نکرده‌اند.

* رئیس مجمع توانایی مدیریت ندارد
نماینده مردم شهرستان‌های کوار، خرامه و کربال در خانه ملت نیز گفت: رئیس کنونی مجمع توانایی مدیریت این مجمع را ندارد.
نصراالله کوهی ادامه داد: اشکال این است که نمایندگان روی انتخاب رئیس مجمع یکدل نبودند و این نیز باعث شد که اتحاد خوبی بین اعضا نباشد.
کوهی عنوان کرد: باید هرچه سریع‌تر شاهد برگزاری انتخابات جدید هیئت رئیسه مجمع باشیم و فردی را انتخاب کنیم که توان مدیریت داشته باشد.

* مجمع تعطیل نیست
نماینده مردم شهرستان‌های لار، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز داشت: طولانی شدن بودجه و عدم حضور تعدادی از نماینده‌ها در جلسات باعث شد که یک جلسه واحد و رسمی نداشته باشیم.
علی اصغر حسنی با بیان اینکه مجمع نمایندگان این استان تعطیل نیست گفت: بسیاری از مواقع به صورت گروهی یا فردی مطالبات مردم پیگیری می‌شود، اما این صحبت نیز صحیح است که هنوز نتوانستیم یک جلسه واحد و هماهنگ با حضور تمام اعضا تشکیل دهیم.
حسنی وعده داد که هرچه زودتر با اتحاد و همدلی نمایندگان جلسه منسجمی را برگزار کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد